✓ Vilka möten har vi för att nå våra mål?
✓ Vad är syftet med våra möten?
✓ Vad är målet? Vad ska vi åstadkomma?
✓ När ska mötena hållas?
✓ Vem ska delta och vad förväntas deltagarna bidra med?
✓ Vem är ansvarig för och sammankallande till mötet?
2. Syftet med ett bra möte ska kunna passa in på någon av nedanstående punkter.
Märker ni att flera av era möten inte passar in i någon av ovanstående punkterna?
Då är det antagligen dags att se över dessa!
Kan flera möten istället slås ihop till ett? Kan möten hållas mer sällan? Är rätt personer involverade i mötet?
3. Håller ni ofta hybridmöten? Då är det ännu mer viktigt att mötesledaren ansvarar för att alla blir involverade.
4. Hur vet vi om mötet varit bra?
För att kunna bli bättre på möten behövs ständig utveckling och utvärdering. Förslag på frågor att summera varje möte kan vara:
Lycka till!